IL CREPACCIO
presents
DROWNED IN FASHION
un progetto di/a project by
FABRIZIO TALIA
opening
martedì 18 settembre, dalle 19:00/Tuesday September 18, from 7:00 pm
2012


Con questa installazione (es)*Artisanal by Fabrizio Talia vuole simbolicamente irrompere sul territorio meneghino e nel mondo della moda,decretando la propria determinazione a sopravvivere in un mercatoaltamente competitivo poiché saturo di grandi brand.

La forte componente di artigianalità, uno dei capisaldi di (es)*Artisanal,è il punto di partenza per la rielaborazione in chiave contemporanea del concetto di pezzo unico.

Infatti lo stilista Fabrizio Talìa autoproduce gran parte dei suoi progetti, come nel caso della maschera antigas. Inoltre si avvale della collaborazione di sarte indipendenti sul territorio nazionale per confezionare abiti su misura, avulsi dalla produzione seriale.

(es)*Artisanal comprende, oltre allo stilista, una rete di designer che offrono la propriaesperienza per l’evoluzione di questo marchio.

In collaborazione con:
milanocollective.com


With this installation (es)*Artisanal by Fabrizio Talia wants to symbolically breakes the Milanese territory and in the fashion world,declaring its determination to survive in a highly competitive market saturated with the big fashion brands.

The strong element of craftsmanship, one of the cornerstones of (es)*Artisanal, is the starting point
for reworking contemporary of the concept of a single piece.

In fact, the designer Fabrizio Talìa self-produced most of his projects, as in the case of the anti-gas mask.
He also uses independent seamstresses to pack suits, divorced from serial production.

(es)*Artisanal includes, in addition to the designer, a network of designers who offer their experience for the evolution of this brand.

In collaboration with:
milanocollective.com

©ilCrepaccio